Nästa vecka. 

Nästa vecka, då jäklar skall jag komma igång med mitt liv igen. Är rätt trött på insidan av lyan nu. Jazz har jobbat sjukt mycket så honom har jag knappt sett, ett par timmar på kvällen innan han däckat här hemma. Eller så har jag varit trött och sliten så jag somnat.  1 månad kommer det visa sig att jag varit hemma pga detta.  Sicken jäkla tur att jag har Jazz för lönen nästa månad kommer bli ett skämt.  

Just detta med pengar gjorde att jag avbokade min klipptid på salongen nästa vecka.  Den salongen inne i stan är dyyyyyyr (har varit där 2 ggr innan och blivit väldigt nöjd) Jag tänkte att eftersom jag måste färga håret då jag har en tråkig utväxt där mina gråa hår syns tydligt (i luggpartiet) 

Mitt hår har blivit riktigt dåligt sedan jag var och klippte mig i området här för något år sedan.  Hos frissan som hade egen salong i källaren.  Hon som klippte fel i nacken (tur man har långt hår som gör att det inte syns när jag har det utsläppt, tyvärr har jag ju håret uppsatt ofta så då syns det väldigt väl.  Måste ”nåla upp håret” i nacken. Hon som använde ”miljövänligt preparat” i färgningen som gör att jag bävar att borsta håret, sjukt mycket tovor har jag. Jag är inte håröm men det tar så lång tid att få håret genomborstad nuförtiden.     Men nu kom jag bort från det jag skulle skriva.  

För ca 15 år sedan gick jag hos en annan frissa regelbundet.  Hon var kanske inte mest modern gällande klippning men grym på färg.  För mig passar det ju för jag har inte mycket till frissa utan bara mycket hår. Haha. Men jag har alltid gillat att färga håret.  O gärna mycket. Synd att jag inte är ung nu för jag hade ju gått all in gällande blått, lila, rainbow ju.  😎 

För mig har det handlat om rött. Gärna RÖÖÖÖÖÖTT

 En gång gick jag all in, tog den rödaste av rödast färg.   Tyvärr har jag inte några bilder när detta var helt nyfärgat. Bilden här nedanför är 3-4 månader efter färgningen

Så igår ringde jag hennes salong (är väl 3-4 år sedan jag var hos henne sist) och höll tummarna att hon var kvar.  Jag presenterade mig och hon bara 

-IAAAAAA… Gud va kul o höra av dig, vart jobbat du nu?

Jag berättade lite snabbt och

– Nu vet du ju hur jag är… Noll förbehåll på planering när det gäller tidsbokning…har du någon tid för mig nästa vecka? 

Fick en tid, ringde sedan och avbokade på andra salongen.  O där har jag sparat in halva summan.  

Kommer bli några timmar med Tjöt. 😎

2 thoughts on “Nästa vecka. 

  1. Jag är rödhårig och har alltid färgat det lite mörkare rött. Nu har jag istället börjat med lite brunt i mitt röda. Roligt att förändra. Klipper mig själv hemma med hjälp av gummisnodd. Blir suveränt bra. Var på salong och grät när jag kom hem. Kostar gratis för mig och blir precis som jag vill ha det. Har också halvlångt hår.

Kommentera

