Lördag. 

Lördag idag o jag sitter här med Nyhetsmorgon som sällskap. Jazz sover fortfarande som brukligt på helgerna (han går ju upp kl 4 på vardagarna) 

Det var tänkt att Jazz skulle med jobbet ut igår med bowling och mat/öl men det blev ändrade planer. Innan han kom hem så hade jag bestämt mig för att äta sushi när han ändå inte skulle vara hemma. Sen kunde jag inte backa så även fast inte han gillar det så struntade jag helt enkelt i det… Vill Ia ha sushi så.., sen att jag inte varit så sugen på mat dessa veckor så kändes det viktigt att jag fick i mig det jag var sugen på igår. 


Himla gott var det….. Mmmmm 

Satt framför dumburken igår kväll, lite Idol o sen Zappande,. Skavlan på SVTPlay blev det med… Chris Rock var med… Tror fan han var full. 

När andra dricker vin o öl så var mitt kvällssnacks…. Isglass. 😎


Jag har aldrig varit ”smal”. Jag har varit ”normal” i kroppen men jag har former, under hela min uppväxt så skämdes jag över mina former. När jag blev 30 så hände något,  jag började acceptera mina former men då började ju kilona komma smygande och satte sig ännu mer på höfter och rumpa. De sista åren har det ju även hamnat på magen o DET gillar jag inte.  

Nu har jag ju börjat att ta tag i detta, även om mycket har handlat om att jag vill bli gammal,  vill ha en stark och frisk kropp och med tanken på att jag snart är 50 så måste man ju tänka till.   Sen skall jag inte sticka under stolen att jag ser fram emot att kunna få lite uppdaterad garderob, mycket är ”same same”   Med min ”kroppsform” däremot så finns det kläder som inte passar min kropp, inte ens om den är en smalare variant pga mina höfter. 



Dessa byxor bara talade till mig… Tycker de är sjukt snygga… Men dessvärre är de inte den typ av plagg som passar min kropp, inte ens om den blir mindre dessvärre. 

Snabba kast i mina tankar… Från full Chris Rock till kläder som aldrig kommer passa mig.  Haha. 

Kommentera

