Framåt. 

Då har jag jobbat min andra dag.  Idag gick det lite bättre då jag idag varit ”telefonfri” och därför fått vilka min hals och och röst och därmed inte hostat lika hysteriskt. 

Slutade klockan 15 då jag skulle på uppföljningsmöte angående hjärtat och levern.

Läkaren började nästan be om ursäkt när jag kom in 

– Sjukvården i ett nötskal detta. 

Det var tydligen så att jag INTE skulle göra något arbetstest idag.. utan ett möte med en läkare som skulle skicka remiss för mig att göra det… Ehhh? Varför i hela friden skickar sjukhuset remiss till vårdcentralen i så fall? 

Däremot var han bra..han förklarade vad läkarna på sjukhuset menade när de sa 

– ditt hjärta ser bra ut…  Men ändå inte.  

Han förklarar att blodproverna de tog visade att mitt hjärta mådde bra… Men att EKG visade att hjärtat var ansträngt och att de ville utesluta vissa saker.. att det inte var kärlkramp på G. 

Jag berättade lite vad den förra läkaren hade sagt angående hostan, att det inte finns någon annan receptbelagd medicin.. men då sa han att det visst finns det… Att även om det finns morfin/efedrin i denna då har den inte biverkningar som påverkar gallgångarna


Så nu har jag köpt hostmedicin för drygt 700 kronor.  Måtte den funka och inte ha hemska biverkningar. 👍👍

När jag frågar om levervärden som var förhöjda, om det var för jag hade smärtor i gallgångarna. Han trodde absolut att det var därför.  

Han skickar en remiss till Lundby sjukhus, där jag får kontakta dem för tid att göra arbetstest

– men gör det om någon månad.. det syns och hörs på dig att du inte är bra ännu.  Du bör vara återställd eftersom du kommer få cykla med fullt ös.  

När jag kom hem så ställde jag mig o stekte ”kvargplättar”… Test test…luktar jäkligt gott här hemma men de smakade dessvärre inte riktigt så gott som de doftar. 


Fick fråga en som hade gjort dessa innan, hur man kunde spä ut smeten så det blev mer ”vanliga” istället för dessa typ amerikanska pannkakor.  Blev lite för degiga för min smak. 

4 thoughts on “Framåt. 

  1. Och när jag läser sånt här blir jag ännu mer tacksam över att jag i snart tio år haft min privata sjukvårdsförsäkring. Undrar hur mkt tid som går åt till onödig administration? Vården är det ju inget fel på men man måste ju komma så att man får den.

Kommentera

